• BLOG
  • O MNIE
  • COACHING
  • SZKOLENIA
  • SKLEP
    • Sekrety seksualności – czyli co ma wspólnego Twój umysł z seksem
    • Nagranie z wykładu „Jak radzić sobie z gniewem, irytacją, złością”
    • Koszyk
    • Zamówienie
    • Moje konto
sprawdź:
  • Facebook
  • Youtube
  • Google+
  • Instagram
  • E-mail

Łukasz Bieliński

Łukasz Bieliński

Łukasz Bieliński

Łukasz Bieliński
Blog

5 przekonań wspierających rozwiązywanie konfliktów

  1. Konflikty są naturalną częścią życia – skutkiem niedoskonałości ludzkiego języka oraz ograniczeń ludzkiego umysłu. Komunikując się na poziomie interpretacji ryzykujemy, że dane pojęcie/słowo/wyrażenie może mieć różne znaczenia dla różnych osób. Jednocześnie komunikacja jedynie na poziomie faktów mogłaby być zbyt uciążliwa w codziennych sytuacjach. Dlatego warto być świadomym ograniczeń naszej komunikacji, zdobyć wiedzę o tym jak ona działa oraz poszerzyć swoje perspektywy tego czym tak naprawdę jest konflikt.
  2. Istnieją konstruktywne formy rozwiązywania konfliktów – przez to, że wiele osób nigdy nie była uczona jak konstruktywnie pracować z konfliktami dlatego boi się ich lub unika. W efekcie, z biegiem czasu, konflikty eskalują i stają się jeszcze trudniejsze do rozwiązania. Zmuszenie kogoś do „przeprosin” wcale nie jest rozwiązaniem, bo nie dotyka źródła konfliktu jakim są niezaspokojone potrzeby ludzkie. Konflikty można konstruktywnie rozwiązać na przykład za pomocą Nonviolent Communication.
  3. Gdy poświęcimy uwagę konfliktom w ich pierwszym stadium oraz otworzymy się na nie – często przyczyniają się do rozwoju, kreatywności oraz wzbogacenia życia. Kiedy ludzie dostrzegą, że konflikt jest wyrazem ich walki o swoje niezaspokojone potrzeby, wtedy mogą stworzyć między sobą głęboką więź, która pozwoli im zbudować takie strategie i zasady współpracy, które umożliwią im wreszcie zaspokojenie tych potrzeb. W rezultacie zbudują między sobą głębokie relacje, które pozwolą im czerpać większą radość z życia.
  4. Najlepszy sposób na zajmowanie się konfliktem to wzajemne wysłuchanie się i życzliwość. Ważne jest jednak by wiedzieć czego słuchać. Nie chodzi tu o słuchanie interpretacji, które wypowiada druga osoba. Chodzi o usłyszenie uczuć i niezaspokojonych potrzeb, które kryją się pod tymi interpretacjami. Ważne jest także, by słuchać swoich uczuć i potrzeb, które kryją się pod własnymi interpretacjami. Kiedy potrafisz to zrobić (usłyszeć to co niewypowiedziane), nie jesteś w stanie czuć gniewu do drugiej osoby. Zamiast tego, pojawia się naturalna chęć zbudowania porozumienia.
  5. Konflikty powstają tam gdzie płynie życie i gdzie ludzie mają marzenia – ludzie chcą być szczęśliwi, a mogą to osiągnąć gdy otrzymają to czego chcą. Trzeba umieć jednak wiedzieć czego się tak naprawdę chce(jaka potrzeba w danym momencie woła o zaspokojenie?) oraz umieć o to poprosić(jak to przekazać by druga strona to usłyszała?). Trzeba także umieć zadbać o drugą stronę, by także mogła otrzymać to czego chce. Gdy uda się to osiągnąć, wtedy konflikt praktycznie sam się rozwiązuje.
9 marca 2016 TAGS: Asertywność, Bezsilność, bliskość, Depresja, dzieci, Dziecko, emocje, Empatia, Frustracja, Gniew, Język serca, Język szakala, Język żyrafy, Kobieta, Komunikacja, Konflikt, kłótnie, Lęk, Macierzyństwo, Mama, Marshall Rosenberg, Matka, męskość, Mężczyzna, miłość, Motywacja, nonviolent communication, nvc, Ojciec, pewność siebie, pieniądze, Poczucie wartości, Poczucie winy, Porozumienie, Porozumienie bez przemocy, Postanowienia noworoczne, potrzeby, Problemy psychiczne, prośby, przekonania, Przyjaźń, radość, Relacje, Rodzeństwo, rodzicielstwo, Seks, Seksualność, Sex, strategie, Stres, szczęście, Szkolenia, Tata, uczucia, Wstyd, wychowanie, Zmiana, zmiana przekonań, Związek, Złość, Łukasz Bieliński BY: Łukasz Bieliński 0 COMMENT
SHARE
Czytaj dalej

Łukasz Bieliński

Zostaw komentarz Cancel Reply

Video: Krótkie wprowadzenie - Marshall Rosenberg

Nagranie z webinarum: Anatomia konfliktu i budowanie porozumienia

  • Newsletter


    {captcha}

  • About Me

    Łukasz Bieliński

    Jestem trenerem skutecznej komunikacji, Coachem i praktykiem Nonviolent Communication (NVC). Rozpocząłem proces certyfikacji na trenera NVC. Od 2001 roku zajmuję się tematem komunikacji, rozwoju osobistego, pracy z emocjami i rozwiązywaniem konfliktów wewnętrznych. Uczę w jaki sposób budować głębokie autentyczne relacje z sobą samym i z innymi ludźmi oparte na szacunku, zrozumieniu i zaufaniu. W jaki sposób dbać o swoje granice, by żyć w zgodzie ze sobą oraz jak komunikować się, by rozwiązywać konflikty i nie tworzyć kolejnych. Jak pracować z poczuciem winy, wstydem, gniewem i lękiem. Współpracowałem przy projekcie wprowadzania NVC w przedszkolach oraz edukacji rodziców w temacie komunikacji w rodzinie. Blog, warsztaty i szkolenia są moją interpretacją NVC.
  • Facebook FanPage

  • Najnowsze wpisy

    • Warsztat: Voice of Life – jak podejmować decyzje w zgodzie ze sobą będąc w relacjach | Warszawa | 11-12.02.2023 13 stycznia 2023
    • Szkolenie: Budowanie bliskości w relacjach – POZIOM 1 – wprowadzenie do empatycznej świadomości | Warszawa | 10-11.09.2022 5 marca 2022
    • POLITYKA PRYWATNOŚCI I PLIKÓW COOKIES 21 maja 2018
    • Przeprosiny – czyli jak nasza kultura wypaczyła piękną ideę budowania pojednania między ludźmi. 13 lutego 2018
    • Co można zrobić, by NVC szybciej stało się częścią życia? 26 stycznia 2018
  • Kategorie

    • Artykuły
    • Blog
    • Polityka prywatności
    • Szkolenia
    • Video

Może Cię zainteresować

Szkolenia Needs Based Healing – Drama Process | 20-22 kwietnia 2018 | Warszawa

Szkolenia Needs Based Healing – Drama Process | 25-27 maja 2018 | Warszawa

Blog #Być szczęśliwym

Blog Jak „wstyd” niszczy Twoje poczucie wartości?

Szkolenia I see You – sztuka słuchania w nurcie filozofii empatii | 17-18 marca 2018 | Warszawa

Blog Model Nonviolent Communication

Instagram

Instagram did not return a 200.

sprawdź

Copyright © 2015 blog.lukaszbielinski.pl
Wykorzystuję pliki cookies do prawidłowego działania bloga, aby oferować funkcje społecznościowe, analizować ruch na blogu i prowadzić działania marketingowe. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności. Czy zgadzasz się na wykorzystywanie plików cookies?Akceptuj Polityka prywatności
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT